Kim jestem i co można będzie znaleźć na tym blogu?

Cześć!
Jestem Asia, studiuję dietetykę, interesuję się zdrowym stylem życia, sportem i gotowaniem, a moja droga z tym wszystkim zaczęła się nie inaczej jak od chęci schudnięcia ;)
Nigdy nie byłam osobą z nadwagą, jednak jak to dziewczyna w wieku dorastania, chciałam być bardzo szczupła i móc pochwalić się sylwetką na wakacjach. Trochę czasu zajęło mi dojście do tego, że diety 1000 kcal, jedzenie jogurtu z jedną łyżką granoli i trening codziennie, ponad wszystko, nawet kiedy nie czułam się najlepiej, to nie jest dobra droga. Człowiek uczy się na błędach.
Dziś jestem świadoma tego co jem. Kocham jeść i kocham gotować, a sport traktuję jako rozrywkę, oderwanie od rzeczywistości, coś co najzwyczajniej w świecie sprawia mi przyjemność.
Tego bloga chciałabym stworzyć z myślą o ludziach dla których dieta to katorga, męczarnia, coś co trzeba przejść, aby schudnąć, a potem wrócić do starych nawyków.
Chciałabym pokazać, że można inaczej.
Że można jeść smacznie, zdrowo, bez zbędnych restrykcji i że można na 'diecie' się najeść.
A przede wszystkim, że 'dieta' to nie tylko stan przejściowy, coś co potrwa 2 - 4 tygodnie a potem się skończy.
Chciałabym pokazać, że zdrowe odżywianie to zmiana nawyków żywieniowych, świadomy wybór, to radość z każdego posiłku, a zmniejszenie masy ciała, czy poprawa odbicia w lustrze to tylko efekt uboczny dobrego traktowania swojego organizmu.

Na blogu będę umieszczać zarówno przepisy na zdrowe dania, jak i zdrowsze wersje popularnych ciast czy słodyczy, postaram się wrzucać ciekawostki ze świata dietetyki, podpowiadać jak komponować posiłki, co jeść, ile jeść w zależności od aktywności, a także napiszę parę słów o różnych formach aktywności fizycznej i korzyściach z niej płynących.
Mam nadzieję, że zostaniecie ze mną na dłużej, zapraszam do lektury :)
                                                                                         Asia


Komentarze